Jämsän uurnalehto laajenee

Kuva 1 (1).jpg

Purettava varastorakennus kirkon alapuolella

Jämsän kellotapulin uurnalehdon laajentamiseen on varattu investointirahaa tälle vuodelle.
Nykyinen uurnalehto alkaa täyttymään ja tuhkauksien hiljalleen lisääntyessä on tarpeellista
lisätä tilaa ja uusia vaihtoehtoja tuhkan hautaamiselle.

Luonnollinen paikka lisäosalle on nykyisen uurnalehdonvieressä oleva vanhan varastorakennuksen paikka ympäristöineen.

Museovirasto on antanut lausunnon tehtyihin suunnitelmiin ja sillä ei ole huomautettavaa suunnitelmiin.
Keski-Suomen museo on antanut lausuntonsa koskien hautausmaa-alueella sijaitsevan lautarakenteisen varastorakennuksen purkamisesta
laajennussuunnitelman vuoksi. Lausunnossa todetaan että kyseessä ei ole historiallinen rakennus.
Se ei ole myöskään kirkkolain tarkoittama, suojeltu hautausmaan rakenne tai kappeli.

Laajennusasiaa on käsitelty kiinteistö- ja hautaustoimen johtokunnassa ja kirkkoneuvostossa.
Kirkkovaltuusto kokouksessaan 27.9.2023 hyväksyi suunnitelman.

Konkreettisiin toimiin toivotaan päästävän vielä tämän syksyn aikana.

2023-09-28 13:27:00.0