Jämsänkosken kirkkokuoro

Jämsänkosken kirkkokuoron perusti vuonna 1935 kanttori Reino Keurulainen. Hänen jälkeensä kuoroa johti 30 vuoden ajan kanttori Kaarlo Kaasalainen. Myös seuraavat kuoron johtajat, kanttori Mauri Saarenketo ja kanttori Päivikki Vähäniemi
toimivat kuoron johtajina kymmeniä vuosia. Tällä hetkellä kuoroa johtaa kanttori Helena Säily.

Kuoron vahvuus on tällä hetkellä 17 laulajaa. Erittäin tervetulleita mukaan kuoroon olisivat myös uudet laulajat.
Kuoron ohjelmisto koostuu erityyppisistä hengellisistä lauluista ja kirkkomusiikkiteoksista, joilla kuoro voi olla rikastuttamassa jumalanpalvelusten musiikkia.

Kuorolaiset ovat iloista joukkoa, joka myös vapaa-ajallaan tekee yhteisiä retkiä. Olemme matkailleet mm. Viron Saarenmaalla, Turun saaristossa ja Itä-Suomessa. Lisäksi perinteeksi on jo muodostunut matka joulukonserttia kuuntelemaan jonnekin päin Suomea.

Rohkeasti vaan mukaan iloiseen laulajajoukkoon!

Harjoitukset keskiviikkoisin klo 15.30-17.30 Jämsänkosken seurakuntasalissa.
Johtajana Helena Säily.

Kuorolaisia kirkon edessä