nuoria ja veisukirja

Viikkotoiminnan esittely

Jämsänkosken nuortenillat

Nuortenilloissa pääset viettämään vapaa-aikaa kavereiden ja nuorisotyönohjaajien kanssa vaikkapa pelaillen erilaisia pelejä. Illoissa voi kuunnella musiikkia, jutustella ja yhdessä viettää aikaa. Jokaisessa nuortenillassa myös hiljennytään yhdessä hartauteen.

Kelhän nuortenillat Jämsässä

Keskiviikon nuortenilloissa pääset viettämään vapaa-aikaa kavereiden ja nuorisotyönohjaajan kanssa vaikkapa pelaillein pelejä, biljardia, pingistä, ilmakiekkoa. Illoissa voikuunnella musiikkia , jutustellaja yhdessä viettää aikaa. Jokaisessa nuortenillassa pidetään hartaus, jossa saamme oppia uutta Taivaan Isästä. Perjantain nuortenilloissa keskitytään vapaa-ajanvieton lisäksi yhteisiin opetushetkiin tärkeimpien asioiden äärellä. Illan päätteeksi pidetään myös yhteinen Raamatunluku- ja pohdintahetki.

Nuorten kahvipysäkki Hallissa

Joka toinen torstai voi viettää aikaa koulun jälkeen pelaillen ja musiikkia kuunnellen jutellen kavereiden ja nuorisotyönohjaajan kanssa. Joka tilaisuudessa hiljennytään myös yhteiseen hartaushetkeen.

Koulupäivystys

Seurakunnan nuorisotyönohjaajat päivystävät viikottain yhtenäiskouluilla ja Gradialla. Päivystäjänluona voit vaihtaa kuulumisia, ilmoittautua koulutuksiin ja reissuihin, viettää välituntia, pelailla,jutella iloista ja murheista sekä nauttia toisten seurasta.

Moottoripaja

Moottoripaja sopii kaikille mopoista ja muista kaksipyöräisistä kiinnostuneille nuorille. Pajaa pidetään seurakunnan, Jämsän kaupungin nuorisopalveluiden sekä 4 H-liiton yhteistyönä. Pajalle voi tulla korjailemaan, huoltamaan tai rakentamaan omaa kulkupeliä. Pajalta löytyvät perustyökalut sekä tilaa hengailuun kavereiden kanssa. Ei haittaa vaikkei olisi omaa kulkuvälinettä, pajalle voi tulla aina viettämään aikaa sekä auttamaan toisia korjaushommissa. Mukana paikalla on myös nuorisotyöntekijä sekä tekninen asiantuntija.

Alfa-kurssi

Alfa-kurssi on kymmenkunta tapaamista, joiden aikana tutkitaan, pohditaan ja keskustellaan Raamatusta, uskosta, elämästä ja sen merkityksestä. Kurssi tarkoitettu 18-29 vuotiaille.

Seurakuntapastori, Kasvatuksen toimialateologi
Koskentie 30 A