Seurakunnan esineiden tiedot talteen

Onko hallussasi tietoa Jämsän seurakunnan esineistä? Niiden historiasta ja käytöstä.
Kerro meille tietosi, jotta saadaan meidän yhteisen kulttuuriperintömme tiedot talteen.
Otamme vastaan tietoja seurakuntaelämään liittyen, oli se sitten Jumalanpalvelus tai kesäleiri.
Ja koska kuvat kertovat enemmän kuin tuhat sanaa, tutkimme mielellämme myös valokuvia.

Jämsän seurakunnassa suoritettu inventointiprojekti on saatu päätökseen. Mutta otamme
mielellämme vastaan vielä tietoja.

Inventoitaviin esineisiin kuuluivat kaikki kirkolliset esineet eli toimituksiin ja jumalanpalveluselämään
liittyvät esineet sekä niihin liittyvä kiinteä sisustus, huonekalut ja kirkkotekstiilit.

Näiden lisäksi inventoitiin ehtoollisvälineet, kolehtivälineet, taide-esineet, soittimet sekä suuri
joukko sekalaisia esineitä. Esineissä painotettiin niiden käyttötarkoitusta, merkitystä seurakunnalle
ja seurakuntalaisille, käsityötä sekä historiallista arvoa. Seurakunnan kaikki kiinteistöt käytiin läpi,
ja esineiden tiedot valokuvineen tallennettiin kirkkohallituksen tarjoamaan rekisteriin.

Ota rohkeasti yhteyttä!

Tutustu inventointiin myös oheisen videon välityksellä tämän linkin kautta (linkki avautuu uudessa välilehdessä).

Kuoreveden kirkon vanha alttarivaate
Veistos Jämsänkosken seurakuntatalossa