Seurakunnan esineiden tiedot talteen

Seurakunnassamme on menossa seurakunnan esineiden inventointiprojekti. Otamme mielellämmne
vastaan myös seurakuntalaisten tietoa esineistä, niiden historiasta ja käytöstä.

Kerro meille tietosi, jotta saadaan meidän yhteisen kulttuuriperintömme tiedot talteen. Otamme vastaan tietoja seurakuntaelämään liittyen, oli se sitten Jumalanpalvelus tai kesäleiri. Ja koska kuvat kertovat enemmän kuin tuhat sanaa, tutkimme mielellämme myös valokuvia.

Jämsän seurakunnassa on menossa seurakunnan esineiden inventointiprojekti. Inventoitaviin esineisiin kuuluu kaikki kirkolliset esineet eli toimituksiin ja jumalanpalveluselämään liittyvät esineet sekä niihin liittyvä kiinteä sisustus, huonekalut ja kirkkotekstiilit. Näiden lisäksi inventoidaan ehtoollisvälineet, kolehtivälineet, taide-esineet, soittimet sekä suuri joukko sekalaisia esineitä. Esineissä painotetaan niiden käyttötarkoitusta, merkitystä seurakunnalle ja seurakuntalaisille, käsityötä sekä historiallista arvoa. Seurakunnan kaikki kiinteistöt käydään läpi, ja esineiden tiedot valokuvineen tallennetaan kirkkohallituksen tarjoamaan rekisteriin.

Jenni Jokela 0408050056

jenni.jokela@evl.fi