Hiirenkorvalla

Aikuisille

Aikuistyö

Aikuistyössä tavoitetaan eri-ikäistä ja eri elämäntilanteissa olevaa aikuisväestöä.
Jokainen seurakunnan nykyinen työmuoto sisältää aikuistyötä.
Nuoria ja varttuneempia aikuisia tuetaan kristittyinä kasvamisessa.
Aikuisille tarjotaan keskustelupaikkoja, vertaistukea, tilaa kysymyksille ja tarvittaessa
paikka kristityn arjesta nousevien kysymysten pohtimiselle.
Pienryhmissä on tilaa myös uskon syntymiselle. Etsijöitäkin toivotaan mukaan.

Ajatus on, että nuori ja varttuneempikin aikuinen voisi yhdessä toisten kanssa tarkastella
maailmaa ja elämää uskosta ja ihmettelystä käsin ja että hän saisi seurakunnassa hyviä ja terveitä rakennuspuita elämäänsä.

Miestenpiiri

Miestenpiirissä keskitytään miesten maailmasta esiintuleviin aiheisiin toiveiden mukaan.
Kerran kuukaudessa juttu luistaa saunan lauteilla. Saunailtoina oma pyyhe kannattaa ottaa mukaan. Lisäksi makkara- ja mehutarjoilu.
Miestenpiiri Jämsän seurakuntakeskuksessa joka toinen keskiviikko klo 18-20.

Kevätkauden ensimmäinen kerta 24.1.

Armollisten naisten armolliset illat

Kun illassa on sopivasti liikuntaa, tarjoilua ja mukavaa yhdessäoloa niin voidaan puhua armollisesta illasta.
llan yhteinen 45 minuutin kävelylenkki lähtee Jämsän seurakuntakeskuksen pihasta klo 18.
Tämän jälkeen teetarjoilu takkahuoneessa sekä yhteistä jakamista. Ilta päättyy klo 19.30.
Kaikenikäisten, -kokoisten ja -kuntoisten naisten kävelylenkki starttaa joka toinen tiistai.

Kevään kerrat: 13.2., 27.2., 12.3., 26.3., 9.4., 23.4., 7.5.

Miesten saunailta

Särkisaaren rantasaunalla, Särkisaarentie 365. Saunotaan jonka jälkeen yhdessäolo jatkuu iltapalan ääressä.
Illoissa mukana seurakuntapastori Ari Mäkelä.
Tule mukaan ja tuo ystäväsikin!
Saunaillat alkaa klo 18.
Kevätkauden miesten saunaillat: 11.1., 15.2., 14.3., 11.4., 23.5.

Naisten saunailta

Särkisaaren rantasaunalla, Särkisaarentie 365. Ensin saunotaan, jonka jälkeen ilta jatkuu iltapalan ääressä.
Mukana illoissa seurakuntapastori Minna Teräväinen.
Tule mukaan ja tuo ystäväsikin!
Saunaillat alkaa klo 18.
Kevätkauden naisten saunaillat:  17.1., 14.2., 20.3., 17.4., 15.5.

Sukkaseurat

Sukkaseuroissa kudotaan pieniä vauvan töppösiä kastekoteihin seurakunnan tervehdyksenä vietäväksi
sekä aikuisten sukkia hääpareille lämmittäväksi lahjaksi annettavaksi.
Kutomisen ohella lauletaan ja parannetaan maailmaa yhdessä jakamalla.
Sukkaseurat Kustaankodossa parittomilla viikoilla maanantaisin klo 15-16.30

Kevätkauden ensimmäinen kerta 8.1.

Lauluseurat

Lauluseuroissa kokoonnutaan yhteen yhteislaulun, musiikin ja sanan äärellä. Seuroissa vieraana Raamattuopiston työntekijöitä.
Kevään lauluseurat Kustaankodossa seuraavasti: 11.2., 3.3. ja 7.4. klo 15-17.

Raamattupiirit

Raamattupiirit kokoontuvat kodeissa tai seurakunnan tiloissa.
Piireissä käydään läpi Raamattua ja tutkitaan sanaa yhdessä sekä pohditaan siitä syntyviä ajatuksia.

Rantasten raamattupiiri Jämsän Kustaankodossa joka toinen tiistai klo 18-20 (parittomat viikot)

Kevätkauden ensimmäinen kerta 16.1.

Kuoreveden raamattupiiri Kuoreveden seurakuntatalossa joka toinen tiistai klo 18.30-20 (parilliset viikot)

Kevätkauden ensimmäinen kerta 16.1.

Perheiden raamattupiiriin ovat tervetulleita aikuiset ja lapset. Yhteinen kokoontuminen koostuu perheiden yhdessäolosta,
Raamatun tutkistelusta ja rukouksesta. Lapset voivat pelata erilaisia pelejä (biljardia, pöytäjalkapalloa ym.)
Perheiden raamattupiiri Kelhällä sunnuntaisin klo 15-17 seuraavina päivinä 14.1., 4.2., 10.3., 24.3., 7.4., 28.4.

Raamattuopetus Jämsän Kustaankodossa torstaisin klo 18 seuraavina päivinä: 18.1., 22.2., 21.3., 11.4., 2.5.

Ajankohtaista profeetta Jesajan sanomaa valottaa kirkkoherra Harri Niemelä

Jämsänkosken raamattupiiri Jämsänkosken seurakuntatalossa joka toinen torstai klo 17.30-19.00 (parilliset viikot)

Koskenpään raamattupiiri Koskenpään seurakuntatalossa joka toinen torstai klo 18 (parilliset viikot)

Nuoret aikuiset

Järjestämme yli 18 vuotiaiden omia iltoja Kelhällä torstaisin klo 18.00.
Illoissa on yhteistä pohdintaa Raamatun ääressä ja hartautta. Kerran kuukaudessa pastori on myös illassa mukana.

Saunailta kerran kuukaudessa saunomme Jämsän seurakuntakeskuksen saunassa
ja sen jälkeen viihdytään takkahuoneessa tarjoilun, hartauden ja yhdessäolon merkeissä.
Saunaillat alkavat myös klo 18.00. Muista ottaa oma pyyhe mukaan!

Lisätietoa Nuoret Aikuiset otsikon alla.

Kahden ihmisen kädet raamatulla tutkimassa jotain raamatunkohtaa