Yhteisvastuukeräys 2022

Lahjoita mulle huominen!

Tämän vuoden keräyksessä keskitytään 15-19 -vuotiaisiin nuoriin, jotka etäopiskelun ja eristäytymisen vuoksi kärsivät yksinäisyydestä, ahdistuksesta ja toivottomuudesta. Yhteisvastuukeräyksen varoilla lisätään turvallisia aikuisia ja erityisesti mielen hyvinvointia edistäviä tekijöitä nuorten elämään.

Kotimaassa yhteistyökumppanina on Lasten ja Nuorten Keskus, jossa kehitetään ja laajennetaan etsivän nuorisotyön Saapas-toimintaa uusille paikkakunnille ja myös kouluihin. KouluSaapas toimii koulun arjessa ja välitunneilla. Verkossa toimiva valtakunnallinen NettiSaapas etsii kuuntelijoita kaipaavia nuoria sosiaalisen median eri alustoilla. Kerätyillä varoilla kehitetään ja laajennetaan myös nuorten Moottoripaja- sekä perheystävätoimintaa.

Ulkomaan erityiskohteena on sodasta yhä toipuva Etelä-Sudan. Kehittyvissä maissa lasten ja nuorten koulunkäynti keskeytyi lähes kokonaan eikä puutteellisten yhteyksien vuoksi voitu etäkouluakaan järjestää. Tämä on johtanut alaikäisten joutumista naimisiin tai töihin perheen taloudellisen tilanteen ja ravinnonsaannin turvaamiseksi. Etelä-Sudanissa lasten ja nuorten turvallista paluuta opetuksen pariin tuetaan kunnostamalla kouluja sekä parantamalla perheiden toimeentulomahdollisuuksia ja ruokaturvaa. Avun perille vie Kirkon Ulkomaanapu KUA.

Lisää tietoja tämän vuoden keräyksestä löydät tästä

Ajankohtaista keräysasiassa:

VAPPUMUNKKEJA myydään Yhteisvastuukeräyksen hyväksi!
Särkisaaren emännät leipovat maistuvia vappumunkkeja ja ne on tilattava etukäteen 26.4. mennessä. Munkit maksavat 1,50 euroa/kpl.
Tilauksia ottaa vastaan Pauliina Tyllilä ma-to klo 9-16 välisenä aikana.
Oma munkkitilaus noudetaan Kustaankodosta 29.4. klo 14-17 välisenä aikana.

Lahjoita
Voit lahjoittaa monella eri tavalla. Ota käyttöön sinulle sopivin muoto:
MobilePay-maksu numerolla: 61156 (lahjastasi ohjautuu 1/5 osa Jämsän seurakunnalle)
Nettilahjoitussivulle pääset tästä (lahjastasi ohjautuu 1/5 osa Jämsän seurakunnalle):

Pankkien yhteisvastuutilit (Jämsän seurakunnan viitenumero on 302216):
Aktia FI82 4055 0010 4148 41
Nordea FI16 2089 1800 0067 75
Pohjola pankki FI 14 5000 0120 2362 28

Kiitos lahjoituksestasi!

Yhteisvastuukeräys 2022
Yhteisvastuukeräyksen logo jossa lukee: Yhteisvastuu, lähimmäisenrakkauden kansanliike
Yhteisvastuukeräyksen logo